tirsdag 17. juni 2008

Omformuleringer 2

Ok, her kommer'n!
Ny plan for hvordan gå ned de siste 8,5 kiloene!

Uke 25:
Vekt: 73,5 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Ingen alkohol
Mål: Gå ned 1 kg til neste veiing

Uke 26:
Forventet vekt: 72,5 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 kilo til neste veiing

Uke 27:
Forventet vekt: 72 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Ingen alkohol
Mål: Gå ned 1 kilo til neste veiing

Uke 28:
Forventet vekt: 71 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 kilo til neste veiing

Uke 29:
Forventet vekt: 70,5 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Ingen alkohol
Mål: Gå ned 1kilo til neste veiing

Uke 30:
Forventet vekt: 69,5 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 kilo til neste veiing

Uke 31:
Forventet vekt: 69 kg
Begrensninger:
Ingen smør/saus o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 til neste veiing

Uke 32 og 33:
Forventet vekt: 68,5 kg
Begrensninger:
Ikke spise snop på Bjøntegaard
Spise grovt knekkebrød når jeg vil mumse noe
Ikke alkohol på Bjøntegaard
Alkohol er lov én gang helga når jeg kommer hjem
Holde meg til de faste måltidene på Bjøntegaard
Mål: Holde meg stabil i forhold til vekt de to ukene

Uke 34:
Forventet vekt: 68,5 kg
Begrensninger:
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 kg til neste veiing

Uke 35:
Forventet vekt: 68 kg
Begrensninger:
Ingen alkohol
Ingen saus/smør o.l.
Mål: Gå ned 1 kg til neste veiing

Uke 36:
Forventet vekt: 67 kg
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 kg til neste veiing

Uke 37:
Forventet vekt: 66,5 kg
Ingen saus/smør o.l.
Ingen alkohol
Mål: Gå ned 1 kg til neste veiing

Uke 38: Forventet vekt: 65,5 kg
Ingen saus/smør o.l.
Skjeie ut én gang
Mål: Gå ned 1/2 kg til neste veiing

Uke 39: Forventet vekt: 65 kg

Når jeg har kommet hit, begynner jobben. Her skal jeg trappe litt opp på hva jeg har lov til å spise, og jeg har lov til å kose meg LITT mer hver uke. Jeg skal fortsette å veie meg hver tirsdag, og jeg skal ikke gå over 67 kg, da må jeg ta meg sammen litt igjen.

Men det er da i uke 39 jeg skal løsne litt på grepet rundt meg selv, og venne meg tilbake til en mer 'normal' livsstil. Jeg vil beholde frokost og ingen sene middager, og jeg skal fortsatt spise ca hver tredje time, men jeg skal ikke lenger skrive mat-blog.

Guri malla... 65 kilo?? Det er jo nesten ingen ting! :S

Men vi får se, det kan jo godt hende at jeg syntes at 65 kilo er for lite, at jeg vil gå opp et par kilo igjen for å beholde litt former o.l., men det tar vi når den tid kommer. Jeg SKAL i alle fall ned dit ;) Og det kommer til å bli tøft. Jo mindre jeg veier, jo vanskeligere er det å gå ned i vekt, så de siste kiloene kommer nok til å bli et problem... Menmen, det er bare å komme i gang med gode vaner, og så opprettholde dem!

Og uke 39 er jo faktisk også den uka jeg har bursdag! Kjenner på meg at bursdagen min fint kan bli en kveld sånn som i fjor, men å samle masse mennesker og drikke øl og skravle på Paddy's. Eller et annet sted. Da skal jeg veie 65 kilo til bursdagen min :D

Ønsk meg lykke til!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei.

du har bedt om tilbakemeldinger og her kommern. jeg er ganske kritisk her, men ikke ta deg nær (jeg er opplært til å være kritisk:P). dette er min mening om det du har gjort så langt. jeg er utrolig imponert over den framgangen du har gjort. du har vært drit flink, og jeg har sagt det til deg: jeg kjenner deg nesten ikke igjen, og det er jo bra:D

MEN.... jeg har nå lest den siste planen din, og nå virker det for meg at du har mista nesten all motivasjon. jeg vet det er tøffere å gå ned i vekt når man blir lettere, men jeg synes at den planen din om å skeie ut en gang i uka og drikke alkohol samtidig ikke henger på greip. hvis du først skal skeie ut bør du kanskje ha en plan om hvor mye du skal skeie ut?!? det er ikke mye vits å drive slanking hvis utskeielsene består av noen brune og stort måltid på f.eks mcdonalds. jeg sier ikke at det ikke er lov å skeie ut, men ha en plan på det. bare si at ukas utskeielse f.eks er en snickers, en pose godt og blandet eller bare så enkelt som saus på middagen. den forrige planen din var kjempebra, og jeg må (igjen) si at den planen du har skrevet nå ikke virker serlig gjennomtenkt.
jeg kan godt skjønne at du begynner å gå lei, for å ikke spise det man har lyst på tar på vilja. men nå som du er så nærme er det utrolig synd hvis du skeier ut for mye, kanskje også ubevist, og all jobb blir forgjeves. du har gjort en kjempe jobb sålangt, og jeg vil at du skal fortsette med den framgangen du allerede har vist.

Ken

Mill sa...

Heia, og takk for tilbakemelding!

Litt av poenget med å tillate meg selv litt mer nå, i forhold til en utskjeielse, er å se hvordan kroppen reagerer på LITT mer kalorier én dag i uka. F.eks. i går, hvor jeg spiste ferdig-pizza til middag fordi vi jobba og jeg ikke rakk å lage mat. Det er IKKE snakk om McDonalds-mat eller noe i den duren, det frister meg ikke heller.

Men jeg kan ikke planlegge hva jeg skal skjeie ut med. Jeg kan ikke si at på fredag skal jeg kose meg med en Snickers, blant annet fordi jeg ikke vet om jeg har LYST på en Snickers på fredag. Det kommer også helt an på hva som skjer, jeg kan f.eks. bli stuck på jobb, hvor jeg ikke har muligheten til å kjøpe meg en Snickers i det hele tatt. Utskjeielser tar jeg som de kommer, og ettersom hva jeg har lyst på.

Og en utskjeielse kan godt være et glass eller to med whisky ;)

Og i forhold til alkohol har du kanskje rett, og jeg fjerner det fra planene mine. En utskjeielse er kanskje to glass vin, saus på middagen eller noe i den duren, sånn som tidligere.

Jeg har ikke giddi å skrive ned alle de andre tingene (tre timer mellom hvert måltid, ikke noe snop o.l.), de er som det pleier å være.

Men motivasjonen er ikke borte. Nå har jeg snakket med legekontoret og de sender ny henvisning i dag, noe som bare motiverer meg MER til å komme meg ned dit jeg skal, fordi jeg vet at jeg har noe å jobbe mot.

Men kritikk er bra, Ken, bare så du vet det ;)