mandag 16. juni 2008

Det har ikke helt...

... gått opp for meg at jeg er ferdig sykepleier. Og i dag har vi jo faktisk også vært i Rådhuset og fått applaus og taler og greier og greier! Tror kanskje jeg trenger å sove på det en natt før jeg begynner å forstå det...

Uansett: Opp tidlig i dag. Det er kanskje bare jeg som kaller 09.45 tidlig, men sånn er det bare. Ut og møte Andrea for å få tilbake strykejernet mitt, og jeg tror egentlig det var her alle tids-problemene mine starta. Vi ble stående litt for lenge å prate, vi stakk innim KIWI så jeg fikk kjøpt kaffe, og jeg kjørte henne opp i stallen. Noe som vil si at den turen jeg hadde beregna at skulle ta 15 minutter, tok nesten en time. Men det var koselig, da :D Og når jeg kom hjem satte jeg på kaffen, vekka kjæresten (45 minutter før vi skulle gå til bussen) og hoppa i dusjen. Kom ut av dusjen, føna håret, og gikk løs på stryking av skjorter. Og i det jeg er halvveis ferdig med den siste skjorta spør jeg kjæresten hvor mye klokka var: 11.20, 10 minutter til vi skulle gå. Tror du jeg ble stressa, eller??? Jeg måtte stryke ferdig, kle på meg, fikse håret, ta på meg trynet, pakke veska og finne fram kamera og billetter til Rådhuset. Stressa? NEIDA!

Klokka 11.33 kom vi oss ut av døra, og det MÅ være en eller annen form for rekord! Er nesten litt stolt ;)

Rådhuset var litt stas. Masse mennesker, og kjæresten som tok masse bilder, og beviste, igjen, at jeg virkelig trenger et nytt kamera. Menmen, det ble noe, i alle fall, og jeg vet det er flere som tok bilder, så jeg skal nok klare å samle sammen noen gode bilder fra i dag.

Etter Rådhuset satt kjæresten og jeg oss på Friday's på Aker Brygge. Og det kule her er at det første kaloriholdige jeg fikk i meg i dag, var en Stella. Øl, altså. Ække det fin frokost, så vet ikke jeg! Huff, Grete Rhoede hadde drept meg hvis hun så meg :P Men vi fikk i oss litt mer normal mat etterhvert, da, Club Sandwich og fries, som var helt elendig. Friday's har mye kule dringer og greier, men CS'en deres er bare kjip. Jaja, da vet jeg det. Men strawberry daquirien var god, da ;)

Det bare fortsatte å renne inn folk etterhvert, og det var megakoselig å sitte og skravle og dishe ut litt sladder o.l. om veiledere, medstudenter og praksisplasser, som en veldig uformell evaluering av studiet. Men jeg tror nok alle er enige om at det har vært en fin og uhyre lærerik tid. Og vi skålte alle sammen for at deltidstudentene både SER mer levende og spennende ut (det la vi alle merke til i Rådhuset) og at vi har et inntrykk av at deltidsstudiet er BETYDELIG bedre enn heltisstudiet. Noe NOKUT forsåvidt er enige i. Men det er en diskusjon vi får ta når jeg en eller annen gang får satt meg ned og tatt en diskusjon med en av heltidsstudentene.

Men jeg merket i sta at jeg ikke har sovet nok i natt, og at det ble en stressende morgen. For når klokka nærmet seg 18.00 var jeg så trøtt at jeg ikke maktet åp holde øynene åpne. Så vi tok båten hjem 18.32, og dro rett hjem i senga for å sove litt. Det ble et par timer i senga før vi våkna, og siden det har jeg bare hørt litt på Stieg Larsson og sløva.

Men: Jeg veide meg i dag morges, sånn for moro skyld. Og vekta slutter aldri å overraske meg! 73,2! Jeg har, på tross av alle utskjeielser og kakebiter og middag ute gått ned 0,4 kilo! Klart, det offisielle tallet kommer i morgen, tirsdag, men allikevel...
I'll keep you posted ;)

Uansett: Nå som denne uka er ferdig, burde jeg kanskje begynne på en ny plan. Jeg har fri i morgen, så da har jeg muligheten til å gå gjennom de siste ukene, og se hva det er som har hatt best effekt, og sette opp noen nye regler for meg selv. Jeg lurer egentlig på om jeg har vært litt for streng med meg selv, i og med at jeg fremdeles ser gode resultater de tidligere ukene hvor jeg har skjeia ut f.eks. 1 gang i uka med ett kakestykke eller litt potetgull eller noe. Og kanskje trenger kroppen litt ekstra kalorier innimellom for å kunne prosessere det den får mest effektivt? Hhhhmmmm.... Jaja, jeg skal sette meg ned og se på det i morgen, kanskje jeg kan lette litt på tømmene i forhold til meg selv og fremdeles se resultater?

Nei, nå skal jeg komme meg i køya. Sove lenge i morgen, og drømme fine ting i natt. Det er planen, i alle fall ;)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Og hvor ble det av overskriften jeg skulle få da? :-P

Mill sa...

Hvilken overskrift?
Ja, jeg husker at jeg lovet deg noe på Friday's i går, men jeg makter ikke huske hva... :S

Tror kanskje det hadde noe med Stellaen å gjøre :P

Unknown sa...

"Ond søster lurte meg til øl" eller noe slikt skulle overskriften være. ;-)

Mill sa...

Kommer i kveld ;)