fredag 27. juni 2008

Nattevakt...

Joda, her sitter jeg igjen. Godt plantet på en sofa foran en tv, midt på natta, på en sykehusavdeling som ikke AKKURAT syder av aktivitet. Kjennes litt håpløst, egentlig, jeg som liksom skal gå ned i vekt og holde meg aktiv og sånn, sitter på rumpa i nesten 9,5 timer i strekk... Huff. Jaja, det er penger i det, da ;) :P

Så hva har jeg gjort i dag? Sto opp i 14.00-tida. Rakk å sløve litt før jeg måtte komme meg på korøvelse og rekke ølsalget. Og innen jeg kom så langt, måtte jeg tilbake på jobb. Det er det som er så kjipt med nattevakter: Vaktene er så lange! Vaktene er 9,5 timer lange, og det betyr mindre våken-tid før man skal på jobb igjen. 2 timer høres ikke så mye ut, men det ER bare 24 timer i et døgn, så de to timene merkes. Men det er greit nok.

Korøvelsen i dag var morsom. Gabriellas Sång er en vakker låt, og det er en UTFORDRING å gjøre alt-stemmen på den! Den er litt ... klønete ... satt sammen, så den er vanskelig, men det er bare morsomt, jeg LIKER en god utfordring ;) Og så er det moro å synge i kor igjen :D Jeg gleder meg til vi er virkelig flinke og kan gjøre noen gig's og sånn! Og til vi har fått øvd inn noen av de VANSKELIGE låtene, de er det desto morsommere å synge ;) Men det er nok enda noen uker igjen til vi får til det, tror jeg ;)

Og ellers har det bare vært jobb for meg i dag. Nattevakter er ikke så veldig spennende, men jeg får pakket hjernen min rundt noen sykepleieproblemer, og det er god trening. Hvor lenge jeg BLIR på Sunnaas vet jeg ikke, men det finner jeg sikkert ut etterhvert. Og hvor lenge jeg blir å ta bare nattevakter? Aner ikke. Jeg burde jo egentlig ikke, ingen burde vel det, men det er greie penger i det, og det er deilig å kunne spare litt mens jeg er ung, så kan jeg reise litt eller kjøpe meg hus eller noe i den duren om ikke så alt for lenge. Det er det som er planen, i alle fall, så får vi heller se hva fremtiden bringer når vi kommer til den ;)

Ellers tittet jeg spent i postkassa når jeg kom hjem fra jobb i dag morges, og der var ingenting. Bare Amta (lokalavisa), men det kvalifiseres egentlig som nesten ingenting, det er sjeldent det står noe spennende i den. Ei heller fant kjæresten noe spennende til meg i den når jeg våkna, så dette har vært enda en dag uten frukter fra den fronten. Jaja, da kommer sikkert brevet over helga. Jeg håper det! Og hvis ikke, så ringer jeg legen og forsikrer meg om at den ble sendt.

Og hva skjer i morgen? Fest for minste søstern :D Reker og (ikke-)hvitvin på verandaen hos mamma og pappa, vi må jo benytte sjansen når de er på ferie! Er utmerket ;) Så i morgen skal jeg pille reker, noe som betyr at jeg får i meg LITE reker, i og med at jeg er dårlig på det, så det blir nok ikke så mye kalorier av det :P

Så når jeg er ferdig på jobb for natten, må jeg innom KIWI for å kjøpe egg; Jeg har lovet søstern å lage Deviled Egg's (sp?), så jeg skal få kjæresten til å koke og skrelle 12 egg før jeg står opp i morgen. Og når jeg står opp skal jeg spise litt frokost, jogge meg en liten tur, og dra til Drøbak for å gjøre i stand til festen. Blir koselig :D

Hehe, nei, skal jeg jobbe litt, kanskje? :P

2 kommentarer:

Lykkemamma sa...

Hei! For en oppmuntrende blogg til ett sunnere liv! Lykke til videre :) Hilsen Marlen

Mill sa...

Takk :D

Det er bra den er oppmuntrende for andre, den er i alle fall veldig oppmuntrende for meg :D