lørdag 14. juni 2008

Frustrert!

I kveld skulle vi ha vårt første kor-møte på Signalen. Jippi, tenkte jeg! Moro med kor og (ikke-)utepils! Og joda, det VAR kjempepkoselig å sitte på Signalen og skravle og planlegge litt, dette koret har potensiale til å bli dritkult :D

Men problemene som ødela kvelden for meg kom når jeg skulle finne noe å ha på meg. Det første jeg prøvde var den fine svarte buksa mi, som jeg kjøpte rundt juletider. Den sammen med en kul topp av ett eller annet slag hadde vært fint å ha på seg i dag, hvor været har vært litt ... ... ustabilt. Men når jeg kom så langt at jeg faktisk fikk på meg buksa ble jeg bare stående og se på meg selv og måpe. Den er jo ikke brukbar til noe som helst lenger! Jeg var så fornøyd med hvordan den satt når jeg kjøpte den, den satt så fint over rumpa, men nå er den bare et telt. Selv over rumpa og lårene, som jeg ikke syntes har minket i det hele tatt siden jeg begynte med detta her, var det ingen ting som kunne minne om en passform en gang.

Hey, kanskje det betyr at rumpa og lårene sakte men sikkert begynner å henge med i svingene når det gjelder vektnedgang?? Hehe, det er lov til å håpe ;)

Etter at jeg hadde forkastet buksa, tok jeg på meg det nye Gina Tricot-skjørtet jeg kjøpte til koserten på Elm Street. Og måtte pent forkaste det også. Det var ikke for stort, men jeg hadde ingen nye/rene hold-in-strømpebukser, og det skjørtet er virkelig UN-FORGIVING, så det funka ikke. Men alle genserene mine følger i samme retning som buksa. Telt alt sammen. Det eneste jeg sitter igjen med som kan funke er en hvit skjorte, to Norsk Rockforbund-tskjorter og den svarte linbuksa, selv om den også synger på siste verset. Jeg begynner å bli desperat...

Og gurimalla som jeg gleder meg til første lønning fra Sunnaas! En lønning som betyr at jeg kan fornye klesskapet, kjøpe meg noe nytt som PASSER! Men fram til det må jeg leve med slappe bukser, genser-telt og en særdeles mangelfull garderobe. Håpløst at noe som er så positivt skaper så mye problemer for meg! Kjenner at jeg er litt sint...

Men utenom det: Jeg er i et litt rart humør om dagen. Jeg er slapp og det skal ingen ting til før jeg blir sliten og trøtt, noe jeg merket på Signalen i sta. I en sånn situasjon, selv om jeg ikke drakk øl, pleier jeg jo å sitte og skravle og jatte om noe irrelevant men morsomt, men i dag sleit jeg virkelig med å trylle fram et smil. Ikke noe galt med de jeg har brukt tid sammen med, men jeg er slapp om dagen. Håper bare det er mensen som gjør det, og at det ikke er noe annet. Kanskje jeg rett og slett har hatt FOR mye fri i det siste? Har nok bare godt av å komme meg ut i jobb snart ;)

Nei, nå skal jeg ta med meg lydboka mi og hoppe i køya.
Skrives snart igjen ;)

Ingen kommentarer: