mandag 23. juni 2008

Og jeg venter...

og venter og venter og venter...

Venter på brev om konsultasjon på Aleris... Sendte ny henvisning på torsdag eller fredag, og jeg regner med at jeg får et brev i løpet av denne uka om time. Jeg HÅPER jeg får det, i alle fall :P Tror det begynner å gå opp for meg at dette faktisk kommer til å skje... Skummelt! Men spennende :D Jeg bare håper at brevet kommer snart, og med et POSITIVT budskap! Når jeg kommer meg inn til konsultasjonen, og jeg har fått 'ja' til operasjonen, skal jeg gi dem et lite tips: De burde virkelig legge ut på nettsidene at de har en max-BMI på 28 for denne typen operasjoner, for det var virkelig et spark i trynet når jeg fikk 'nei'...

Ellers lurer jeg på om jeg skal prøve meg som internett-shopper. Siden klesskapet mitt er litt SLUNKENT om dagen har jeg tittet litt rundt på nye klær i dag, men jeg har et problem: Jeg aner ikke hvilken størrelse jeg har! 40, kanskje? 42? eller 38? Jeg er nødt til å prøve klærne på før jeg kjøper dem... Så jeg tror nok desverre jeg er nødt til å legge den karriæren på hylla i alle fall til jeg har stabilisert meg, så jeg vet hva jeg har å gå etter ;)

Men jeg tror sannelig jeg skal bli flinkere til å jogge framover. Jeg har fått et par ord med min kjære kusine (du vet hvem du er ;) ) som har vært MYE flinkere enn meg til å jogge, og hun har gått ned 15 kilo!! Det er jo kjempeflott! Og hun har nok minnet meg på at jeg burde bruke kroppen min litt mer fysisk for å bli kvitt de siste kiloene... Og det er nok et VELDIG godt poeng det, for de siste kiloene kommer til å bli VANSKELIGE!

Det er jo et typisk kjent poeng at de siste 2-3 kiloene er de vanskeligste. Det er jo ganske enkelt fordi kroppen prøver å bevare LITT av fettet som et energilager, selv om det i praksis ikke er behov for det. Vi henger jo egentlig igjen i steinalderen sånn sett, hvor kroppen måtte ta høyde for matmangel og lagre alt den kom over av næring. Håpløst! Så i praksis er helle dette opplegget en slåsskamp mot kroppens innebyggede forsvarsmekanismer. Rart jeg sliter, eller??!!?? :P
Så mitt mål for den uka som kommer er å komme meg ut på landeveien og sjekke hva joggeskoa er gode for ;)

Hvis du er i Oslo en gang, kjære kusine, la oss møtes og ta en kopp kaffe og skravle litt en dag :D

Ellers er det veiing i morgen. Har egentlig ikke noen kommentarer om akkurat det.

Jobbmøte i morgen. Jeg skal skrive under på kontrakt og greier, for å sikre meg det vikariatet på Sunnaas. Jeg har bare et par kommentarer og spørsmål til den kontrakten jeg har fått, men jeg regner med at jeg har jobben i min hule hånd! Om ikke annet så fordi det er uhyre vanskelig å få tak i nattevakter om dagen ;) Og når det er i boks har jeg jobb fram til september, så får jeg se hva som skjer etter det, om jeg vil finne meg noe annet, eller om jeg trives. Har forresten også fått vite at en kompis gjerne vil ha meg som en del av arbeids-gjengen sin, og det er jo et kjempekompliment! Så jobb er nok ikke noe problem ;)

Nei, skal jeg komme meg i seng, kanskje? Siden jeg skal opp tidlig i morgen? Vel, det er kanskje bare jeg som kaller 10.00 tidlig :P

Kryss fingrene for meg :D

Ingen kommentarer: