mandag 28. juli 2008

Huff...

Jeg føler meg litt ... ... hoven om dagen... Mulig det er varmen, faktisk VELDIG sansynlig at det er varmen, men jeg gruer meg til å veie meg i morgen... Ikke bra.

Uansett: Hei :D
Og hva har så lille Mill å melde om i dag? Ah, én ting jeg kan skrive om her som faktisk er relevant! I dag fant jeg ut at min elskede har en venn som driver Energihuset på Nesodden, et treningsstudio. Og jeg har forstått at det er ordentlig trening som må til for å få bukt med det jeg har av ekstra hud, så jeg har bestemt meg for å begynne å trene der når jeg er tilbake fra Bjøntegaard. Lenge siden jeg har trent i studio, det blir spennende! Orker ikke no spinning-timer eller noe sånt, men tredemølle og litt apparater i aircondition-styrte rom kan jeg være med på! Blir spennende!

Men så er det da det store problemet med å trene i studio hvis man er det MINSTE overvektig: Jeg føler meg så malplassert og klumpete. Ja, jeg har gått ned MANGE kilo, men jeg føler meg fremdeles ikke akkurat i strålende form, så det blir også en kneik å komme over. Men hey, hvis det hjelper på min overflødige hud og på kondisen, så ja takk! Jeg får heller stenge meg inne med lydbok mens jeg holder på, så legger jeg ikke merke til folka rundt meg. Ja.

Og jeg kjenner at jeg gleder meg litt! Innrømmer at jeg har gått lei av gåturene mine, på tross av fabelaktige Stieg Larsson og nesten like fabelaktige Dan Brown, og det kombinert med de siste dagers overdrevne varme har gjort meg lat... Så det skal bli godt å komme i gang med noe annet enn gåturene! Og trening med vekter skal visstnok også være bedre for å stramme opp slapp hud, så jeg gir det et forsøk. Tar nok standard-runder, tenker jeg, 20-30 minutters oppvarming, mage/rygg, overkropp eller underkropp og 30 minutter på sykkel/tredemølle til slutt. Grei kombinasjon, og ingen risiko for overbelastning.

Men jeg lurer på om jeg skal gjøre det til vane å trene rett etter jobb, på morningen. Da er jeg jo faktisk (som regel :P) våken, og det er ikke så veldig mye folk som trener klokka 08.00 om morran. Fremdeles svalt ute (hvis godværet fortsetter), og jeg vet at jeg kan dra rett hjem og dusje og legge meg godt under dyna etterpå. Jeg skal i alle fall se om det er noe for meg å trene etter jobb! Det finner jeg jo ut av etterhvert, kanskje jeg legger treninga til en annen tid på døgnet, men jeg tror det er viktig å holde treninga på ca samme tid hver gang, for å gjøre en god vane ut av det. Det er det jeg har gjort feil med trening o.l. så langt, jeg har ikke gjort det til en vane, slik at jeg trener uten å tenke på det. Enda en positiv grunn til å trene etter jobb, da venner jeg meg bare til å kjøre dit i stedet for å kjøre rett hjem. Passer meg utmerket.

Så i morgen skal jeg da kjøpe meg treningstøy, siden vi først skal ut og shoppe uansett. Kjøpe meg en god bukse og noen litt mer ordentlige tskjorter enn de gamle crew-tskjortene jeg pleier å bruke når jeg går tur :P Og så skal jeg også vurdere å kjøpe meg noen gode inne-sko, for jeg tror ikke det er så VELDIG populært om jeg bruker joggeskoa mine inne på studioet :P Vi får se hva jeg finner, om det er noe som frister og om det er noe som passer min lommebok.

Ellers skal jeg shoppe til Bjøntegaard i morgen, og jeg skal shoppe litt andre ting også, litt små-stæsj. Skal skrive en handleliste i natt, så jeg vet hva jeg skal ha. Så slipper kjæresten å være mer på Ski Storsenter enn nødvendig *knis* Jeg gleder meg :D

Noe annet spennende å melde om i dag? Nei. Jeg skulle jo EGENTLIG på stranda i dag morges, men det hoppa jeg galant over, grunnet min stakkars rødbrente hud. Like greit. Eller har jeg pusla med blomstene mine og spillt litt FF X-2, og tatt en ansiktsmaske, og det er liksom det.

OOOhhhh, forresten! Kjæresten har henta hjem den lille nye synthen sin, så vi har i dag lært oss den nyyyyydelige 'Not as We', fra den siste skiva til Alanis Morisette. Jeg ELSKER den låta! Gråt de første tre gangene jeg hørte den :P Og selve låta er ikke så vanskelig heller! Det vanskelige er å skulle gjøre den til sin egen, og da må jeg kunne den litt bedre først. Å gjennomføre og å gjøre BRA er to vidt forskjellige ting. Men det er så deilig å synge sammen med kjæresten :D Vi jobber godt sammen, og vi lærer hverandre ting hele veien, og det er deilig å spille sammen med en jeg er så nær, vi utfyller hverandre så godt. Og så er det koselig å spille sammen, da! Det er jo kjæresten min, jo! ;)

Ellers tror jeg ikke jeg har noe nytt å melde. Nei. Jobber og sliter. Er på andre natta av fire, så når jeg drar hjem og legger meg etterpå er jeg halvveis! Deilig! Halvveis til nesten tre uker fri! Fri denne helga, to uker på Bjøntegaard, og fri helga etter Bjøntegaard. Det er i alle fall 2 1/2 uker fri fra jobb! Klart, så er det store spørsmålet om Bjøntegaard kan defineres som jobb, da, men det er åpent for diskusjon. Men jeg håper forresten ikke du/dere har glemt at dere skal sende meg meldiing på søndag angående politiatest og skattekort! Som jeg MÅ huske! Og så var det sikkert en hel masse andre ting jeg har glemt som jeg skulle huske også, men det er det dere som skal huske på å minne meg på. Det hørtes klønete ut.

Men jeg gleder meg mer og mer for hver dag som går, tror jeg, til Bjøntegaard. Blir en opplevelse. Jeg prøver uansett å fortelle meg selv det :P

Nei, nå må jeg jobbe litt igjen. Blogger vekt i morgen tidlig, tenker jeg, uansett resultat.
God natt, til alle dere som sover/skal sove! Jeg passer på dere, jeg ;)

Ingen kommentarer: