mandag 5. mai 2008

Sommer, solskinn og Santana!

Akk, det er deilig å være meg om dagen :D

I dag har jeg sittet et par timer på verandaen nede hos naboene og slikket solskinn! Det er sånn jeg har lyst til å bruke HELE sommerferien min; På en veranda, med et stort glass brus, Santana's Supernatural på ørene, og en GOD bok i hendene. Vel, det blir ikke så MYE sommerferie på meg i år (siden jeg skal begynne å jobbe, mener jeg...), men med den ferien vi planlegger tror jeg det kan bli GODT med tid til å lese bok på veranda et sted ;)

Kikkan har vært og tittet på hytte-leie-muligheter for en uke i sommer. Kravene er ett soverom, max 50 meter til vannet (saltvann, that it!) og innlagt vann/strøm og toalett/dusj. Egentlig ikke noen uoverkommelige krav. Vi skal laste bilen full med bøker og musikk, og bare være utilgjengelige en ukes tid. Bade og lese og drikke vin og sove lenge og sole oss. Ja :D Hadde en dagdrøm for noen dager siden; Jeg satt på en veranda med en drink og en bok. Foran meg var en liten gressplen hvor kjæresten min holdt på med ett eller annet, og videre utover var sjøen, saltvannslukt, bølgeskvulp og måkeskrik. Og jeg klarer virkelig ikke å finne noe som frister mer akkurat nå! Noe så deilig! *sukk*

I dag har jeg nesten lest ferdig boka jeg holder på med om dagen. Den heter The Secret History og er skrevet av Donna Tartt (Tartt?? Ja, jeg vet:P), og det er en sæææær historie. En liten gruppe college-studenter som studerer latinsk bestemmer seg for å ta livet av en av gruppens medlemmer på grunn av en masse forskjellige greier. Boka handler om tiden før og etter mordet (forfatteren gjør et POENG av å IKKE skrive om selve mordet...), og hvordan hovedpersonen reagerer, hvordan studiegruppen reagerer, og hvordan hele skolen håndterer situasjonen. En veldig intellektuell bok, med masse små detaljer hentet fra store litterære verk; Homer's Illiade, Dante's Inferno og masse gresk mytologi. Og sikkert en masse andre detaljer jeg ikke får med meg fordi jeg ikke har lest latin. :P Anbefales!
Leser den sikkert ferdig i morgen, tenker jeg. Noe som vil si at jeg må komme meg på en bokbutikk og finne noe annet spennende å kaste bort litt tid i solskinnet på ;)

Ellers har jeg gått tur med kjæresten i kveld. I kveld var klokka faktisk ikke mer enn 00.02 når vi kom oss ut, og det er jo strålende! Mye bedre enn tidligere kvelder, hvor klokka har blitt både 01.30 og 02.00 før vi har kommet oss ut døra ;) Vi nærmer oss et naturlig tidspunkt å ta en kveldstur på *knis*

Og en ting jeg har gjort i dag! Jeg har kjøpt trantabletter! Flinke damen ;) De skal jeg sette ved siden av medisinene mine, og ta sammen med de. Det er et tips til de som ikke tar tran på grunn av oppstøt; Ta tranen på kvelden før du pusser tenna ;)

Ellers er det veining i morgen tidlig. Hva vekta sier, det vet jeg ikke. Litt spennende også, egentlig ;) Så målet for i morgen tidlig er å veie 78 kilo. Klarer jeg det? Hehe, gudene vet :P Men hvis jeg klarer det, hva skal jeg unne meg da? Jeg har jo egentlig alt jeg trenger! Nei, hvis jeg veier 78 kilo i morgen tidlig (da har jeg forresten bare 5 kilo igjen før jeg kan opereres;) ), da skal jeg ta en tur på f.eks. Oslo City i morgen og kjøpe meg en ny bukse eller noe i den duren. For jeg trenger nye klær! En lett linbukse i en kul farge, for eksempel? Hehe, jeg ser hva jeg finner ;)

Nei, nå hører jeg at kjæresten egentlig har lyst til å legge seg *knis*
Kanskje jeg skal legge meg? Kan nok være en ide ;) Jeg skriver i morgen tidlig før jeg drar på skolen hvordan det gikk med vekta ;)
Tadah :D

Ingen kommentarer: