tirsdag 20. mai 2008

Noe må man gjøre på nattevakt også!

Vel, nå sitter jeg her, da. Nattevakt. 9,5 timer med, vel, egentlig veldig lite. Det er jo unektelig litt kult å ha en jobb hvor arbeidsbeskrivelsen kunne ha vært noe som dette: Minst mulig. :P Nei, det var egentlig litt slemt sagt, men det stemmer jo på en måte. Vi er her for at pasientene skal være trygge og for å ta oss av de behovene de har i løpet av natta, men jo færre behov de har jo bedre, og jo mindre vi må gjøre for pasientene, jo mer får de sove. Og jo mer de sover, jo bedre går rehabiliteringen. Kan det bli bedre? :P

Vel, det finnes morsommere tingå bedrive dagen med, da. Akkurat nå sitter jeg på arbeidsrommet og spiser Extra-sukkerfrie sukkertøy. Klokka er 02.30, og jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har gått tur i dag. Kanskje jeg rett og slett skal gå en tur før jeg sovner etterpå? Ja :D Og hvis jeg er våken klokka 09.15 rekker jeg å si Hei og God Morgen til kjæresten når han må stå opp for å dra på møte. God ide :D Om ikke annet så kan jeg i alle fall sette på kaffe til han ;)

Kanskje jeg rett og slett skal skrive frokostbrev til han? Ja.

Forresten, jeg tror jeg går en tur når jeg står opp etterpå i stedet. Jeg har ikke noe spennende på telefonen jeg kan høre på, og da orker jeg ikke 45 minutter ute i kaldten når jeg er trøtt og kald... Jeg går en times tur i morgen, og da lover jeg på tro og ære at jeg skal ta i litt ordentlig, at jeg virkelig skal få svetta litt!

Nei, nå skal jeg skrive frokostbrev. Drøm søtt alle dere som sover, så skal jeg være våken imens, jeg ;)

Ingen kommentarer: