tirsdag 6. mai 2008

Dette kan jeg trygt si

at jeg ALDRI har skrevet eller sagt før:
Jeg spiste en pakke seibiff til middag! Det er jo ikke noe galt med det, for all del, det bare høres litt sykt ut ;)

Og igjen må jeg si takk for strålende initiativ fra gode venner! Jeg fikk en telefon i sta, mens jeg holdt på å skifte på senga. Det var Live som lurte på om jeg ville være med å gå tur med henne og Annette i skogen. Gjerne, sa jeg, og 20 minutter senere var jeg ute av døra, alt husarbeid glemt. En drøy time i skogen, masse bratte bakker, røtter og en uviss mengde gjørme. Fabelaktig! Strålende trening! Passet meg utmerket. Må gjentas ;)

Skole i dag. Fremdeles håpløst lei av gruppearbeidet, men det er ikke mange ukene igjen, så er jeg ferdig. Og så deilig det skal bli! Gleder meg til sommer og ferie og hyttetur og solskinn. Og lange late dager på verandaen med kjæresten min! Det er liksom det viktigste!

Og i dag har jeg tenkt litt på en ting, som jeg gjerne vil utdype litt. Jeg mener at det å gå ned vekta i seg selv ikke er et problem. Ja, kjipt å kutte ut alt det gode og trene masse, men det er liksom greit, for nå har jeg strikte regler å forholde meg til. Jeg har faste mål og en grei måte å forholde meg til ting på. 'Problemene' begynner når jeg har kommet ned til den vekten jeg vil være på. Hvordan skal man på best mulig måte opprettholde vekta og samtidig trappe opp på hva man tillater seg og eventuelt trapper ned på trening?
Jeg blir nok å bruke 8-10 uker på å prøve meg fram, og veie meg som vanlig, og trappe litt opp og ned for å se hva som funker best for å holde meg stabil. Kan nok bli en vanskelig periode, men det blir spennende også! Jeg skal også selvfølgelig skrive her hva som skjer ;)

Men en ting jeg gjerne vil si i forhold til BMI: Jeg har vært så heldig at jeg har fått mammas rumpe og lår, og pappas berde brystkasse. Dette vil si at BMI generelt ikke vil fungere for meg. Jeg har regnet på det: Når jeg har kommet meg ned til 65 kilo (noe som er LITE til meg å være, da er jeg SLANK!), har jeg er BMI på 24,7. BMI mellom 20 og 25 er 'normalen' i forhold til BMI. Hva er logikken i det? Så for å komme ned på ca 22,5 i BMI må jeg ned til hva da, unger 60 kilo? Det er ikke fornuftig! Det funker helt sikkert hvis jeg hadde hatt en petite kroppsbygning, men så heldig er jeg ikke. Eller, egentlig ER JEG heldig som har den kroppsbygninga jeg har, fordi jeg vil alltid ha en timeglassfigur à la Marilyn Monroe, men det å bruke BMI på meg er bare håpløst. Måtte bare si det.

Ellers egentlig ikkeno. Prøvde å sove litt i sta, men det funka ikke. Så jeg prøvde å skifte på senga, men det funka HELLER ikke på grunn av gåturen. MEN: Jeg har plantet Margueritter i dag :D En stooor plante i zinkbøtta utenfor utgangsdøra mi, og det er så koselig :D Mitt første skritt mot å få et koselig inngangsparti ;) Etterhvert skal jeg også plante flere ting i forskjellige potter ute, og det skal bli så bra!

Generelt er alt strålende om dagen. Hytta er sikra for ferien, jeg er fornøyd med trening og mat og alt det der, og i morgen er det spådd 19 plussgrader og skyfri himmel, og jeg har fri. Blir det noen gang bedre??

Ingen kommentarer: