lørdag 21. juni 2008

Bivirkninger...

I dag har det slått meg hvor mye denne slankinga egentlig går inn på meg. Satt akkurat i bilen på vei hjem fra Helene, hvor vi har vært på fest i kveld (morsomme folkene :D), og regnet på hvor mye kalorier jeg EGENTLIG får i meg i løpet av et døgn:
5 måltider, hvor 4 er på ca 100 kalorier, og 1 er på ca 500 kalorier. Det vil si at jeg får i meg ca 900 kalorier i døgnet. Og når basalforbruket mitt ligger mellom 2000 og 2200 er det ikke så rart om jeg er litt sløv om dagen :P

For jeg ER sløv om dagen. Det er liksom ikke så mye som frister å gjøre, jeg er kjip å ha med på fest og jeg orker generelt ikke gjøre noe særlig. Og jeg tror også jeg blir fort gretten og jeg mangler tålmodighet. Og alle disse tingene kommer av at jeg ikke får i meg nok energi. Men hvis jeg får i meg nok energi går jeg ikke ned i vekt, det er egentlig ganske logisk. Så jeg må nok bare komme meg gjennom dette, og så ta det igjen når jeg har kommet meg ned dit jeg skal.

Men nå er jo faktisk målet i sikte! Til bursdagen min, eller noen få dager før, skal jeg veie 65 kilo, og bursdagen min er jo ikke SÅ lenge til, er den det? Tre måneder til? Det er jo nesten overlevelig! Ja, det høres veldig mye ut nå, som jeg er møkklei, men det ER faktisk ikke så lenge, og jeg har holdt på såpass lenge nå at 3 måneder til er piece of cake. Hehe, jeg må bare fortsetteå fortelle meg selv det til jeg er ferdig *knis*

Ellers har det ikke skjedd så mye spennende i dag, tror jeg. Vi har laga pizza, men SUNN pizza! Tror ikke det går an å gjøre den noe særlig sunnere... Bare fullkornsbunn, tomater, mager ost, og stekt karbonanedeig med hjemmelaga tomatsaus. Og den var knallgod! Men jeg tror nesten jeg brukte litt VEL mye hvitløk, for det oser av meg enda :P Jaja, hvitløk er både sunt og godt, så det gjør ikke noe. Bare osen er borte innen korøvelsen i morgen *knis*

OOOHHHH!!! Jeg fikk et liten hint om at det er skattepenge-tid straks! I løpet av neste uke! Ah, hvir deilig det skal bli å kjøpe noen klær som passer! Selv de to toppene jeg har kjøpt for lenge siden, i størrelse 42, begynner å bli slappe og slitne, så jeg begynner nesten å bli desperat... Men nå er det ikke så lenge til jeg kan kjøpe noe nytt :D

Nei, nå skal jeg ta med meg boka mi og hoppe i senga, tenker jeg. Syntes ikke jeg gjør annet enn å sløve om dagen... :(

Ingen kommentarer: