mandag 18. august 2008

Spandérbuksene!

Jada, jeg har visst på meg spandérbuksene i dag, og jeg har spandert noe spesielt på meg selv: Ny høst/vinterkåpe! En lang, knallrød kåpe med svarte detaljer, inspirert av The Beatles og Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band. Den er genial! Lang, varm og innsvinget, virkelig vakker! Og prisen? 2899,-. Jeg er fremdeles litt overrasket over at jeg har brukt SÅ mye penger på en jakke, men den er virkelig verdt det! Så nå gleder jeg meg bare til å bruke den :P

Ellers i dag? Ikke så mye. Jeg har sett en film, pusla med litt blomster og gått en tur, og besøkt kjæresten på jobb. Ikke no spess. Og nå sitter jeg oppe og venter til klokka blir ca 04.00, så jeg har snudd døgnet litt før jeg skal på jobb i morgen. Jeg skulle jo egentlig ha vært oppe til ca 04.00 i går kveld, men jeg orka ikke, så det får bli i dag i stedet. Kjæresten sovna for to timer siden, og jeg gleder meg masse til å legge meg ved siden av han, men jeg må vente litt til. Akkurat nå er det ikke noe problem å sitte oppe, så jeg klarer meg.

Men på fredag er den store konsultasjon-dagen. Og hva syntes jeg om det? Vet ikke. Det som bekymrer meg mest er vekta. Jeg veide 73,0 på lørdag, og jeg skal veie meg igjen i morgen tidlig, siden det er tirsdag, og jeg har som et lite mål for meg selv om at jeg SKAL veie under 73,0 før fredag. Og forhåpentligvis i morgen. Og hvis ikke jeg veier under 73,0 i morgen, blir det hardtrening før fredagen. For jeg SKAL veie under operativ vekt på fredag. Sånn er det bare!

Og jeg har tenkt litt på dette med konsultasjonen: Og i alle de timene jeg har brukt på å reflektere over alt detta styret, har jeg kun brukt en bitteliten brøkdel av tiden på å tenke over hvordan jeg reagerer hvis jeg får 'nei' av kirurgen. Hva gjør jeg? Jeg tror egentlig jeg har lagt for mye vekt på dette med operasjonen og hvordan jeg reagerer på den, og for lite vekt på hvordan jeg reagerer hvis jeg ikke får den, hvis jeg får et 'nei'. Nei. De siste dagene før konsultasjonen skal jeg fokusere mer på hva jeg har fått til og hva jeg skal få til, og mindre på operasjonen o.l., for å forberede meg selv på et evt. nei. Kan nok være en god idé.

Så mitt mål for de neste par dagene: Fokusere på å gå ned i vekt, og IKKE fokusere på de nye puppene mine. Det neste jeg skriver om det blir på fredag etter konsultasjonen. Så vet dere det.

Nei, nå er klokka nøyaktig 04.00, så nå skal jeg legge meg. Snakkes i morgen tidlig ;)

Ingen kommentarer: