fredag 22. august 2008

Nope.

Hva skal jeg si? Joda, operasjon kan jeg sikkert få, men det må jeg betale selv. Joda, jeg skulle ha fått all informasjon om hva staten betaler og hva staten ikke betaler, men det har ikke dr. Stene funnet det for godt å gidde å sjekke opp. Joda, jeg kan ønske meg brystløft, men legen min har klart å sende inn henvisning med utgangspunkt i brystreduksjon i stedet. Joda, brystløft kan utføres, men jeg må ikke finne på å tro at staten gidder å ofre meg en tanke eller en krone.

Sorry, Stene, det var spikern i kista for deg. Beklager Randi, men jeg er nødt til å føle at jeg blir tatt på alvor av den som liksom skal ha ansvar for helsa mi.

Ok, her er greia:

dr. Stene har sendt henvisning til Aleris om at jeg ønsker brystreduksjon. MANGE ting er galt med det, men det viktigste er at han ikke har snakket nok med meg eller kan nok om temaet til å forstå forskjellen på brystLØFT og brystREDUKSJON. Bare fordi HAN syntes jeg har store bryster betyr ikke det at jeg har lyst til å gjøre dem mindre! Jeg innrømmer at jeg stusset litt på at han ikke engang tittet på brystene mine når jeg var hos han, men det er greit nok, jeg regnet med at han stoler såpass på meg som helsepersonell at jeg vet hva jeg snakker om. Men selv kirurgen på Aleris bare rista på hodet over den behandlinga jeg har fått av legen min, og jeg har opplevd MANGE MANGE MANGE ganger at leger er beinharde på det å beskytte hverandre.

Jeg føler meg tråkka på. Ja, jeg vet at jeg faktisk kan få operasjonen så lenge jeg betaler for den, men jeg var så inderlig forberedt på å få et 'ja' (noe som hadde vært dritpopsitivt!!!) eller et 'nei' (en tanke jeg ikke engang orket å tenke, fordi jeg faktisk har behov for å gjøre noe med brystene mine) i dag, og jeg har fått et 'nei'. Med dertil skuffelse, sinne, frustrasjon og følelse av håpløshet og motstand.

Jeg orker ikke skrive mer. Jeg skriver sikkert mer i kveld/natt når jeg er på jobb og har tid. Akkurat nå må jeg bare sove, sove og slappe av og gjøre meg klar til soundcheck i kveld.

Snakkes.

1 kommentar:

Live Lovelace sa...

Så fantastisk ubehøvlet av legen din! Utrolig dårlig, jeg håper ihvertfall at legen på Aleris tok godt vare på deg. Du fortjener bedre enn som så, det vet både du og jeg.

Jeg må innrømme at jeg stusset litt når du sa første gang at brystløft er noe som kan bli sponset av staten. Ikke fordi det ikke burde det, men fordi jeg innbilte meg at staten kan finansiere operasjoner for å skjøtte din fysiske helse, og ikke nødvendigvis den psykiske. Det er ingen hemmelighet at Den Norske Stat egentlig ikke bryr seg om psyken og velværen til folk flest, så lenge vi SER bra ut. Og her blir jo du et kroneksempel, du har klart å gjøre utrolig mye med din fysiske fremtreden, og det er alt hva Norge bryr seg om - Ebeltoft, slankeoperasjoner og brystreduksjon er ikke hva du trenger, ergo får du ikke hjelp. Det frustrerer enhver samfunnsengasjert og sosialt oppegående person, meg selv inkludert.

Så. Over på litt mer positive veier. Tenk på alt du faktisk har klart å oppnå til nå! Jeg vet det er en fattig trøst, men det er verdt en olympisk gullmedalje "in my book". Du er en dritsterk og bestemt ung dame som ikke skulle la deg knekke av dette. Det er for tåpelig til å la ødelegge prosjektet ditt. Så hva vil et brystløft finansiert med private midler koste? Hva er ventetiden, og hvor går veien nå?

Glad i deg, Mill <3