mandag 26. mai 2008

Potetgull.....

Potetgull er min store svakhet. En pose potetgull er IKKE noe problem å spise opp alene på 30 minutter. Når jeg bodde i Drøbak kjøpte jeg gjerne en pose som jeg spiste i stedet for middag, og jeg kjøpte TO poser til jeg skulle se på film. Litt skummelt og ekkelt å se tilbake på, egentlig.

Men nå har jeg ikke spist potetgull på nesten 300 dager, og i dag prøver jeg å spise litt pottis igjen. Jeg har kjøpt én pose potetgull, som jeg har delt inn i to måltider, og jeg har kastet resten. Måltidene er middag (ca 500 kalorier) og lunch (ca 100 kalorier). Det ble da ca 100 gram til middag, og 20 gram til lunch, som jeg nå har spist.

Og det var godt! En liten neve potetgull var deilig salt og smakfult, og det gjør meg faktisk ikke noe å spise så lite til et måltid, jeg har vent meg til å være sulten, så jeg reagerer nesten ikke på det *knis* Og til middag, om drøye to timer, skal jeg spise 100 gram potetgull, og jeg skal nyte det når jeg først har muligheten. Sette meg i en stol på soverommet med et stort glass brus, et pledd, en bok og en skål potetgull. Og god musikk, selvsagt. Tror det skal bli deilig :D

Men det som overrasker meg, er at det faktisk ikke er så mye kalorier som jeg trodde. 530 kalorier per 100 gram er jo ikke SÅ vanvittig ille, i og med at det liksom skal være 'synderen' i mitt kosthold. Men jeg skal fremdeles ikke spise masse av det, jeg bare prøver i dag, for å se hvordan det fungerer, og for å kjenne hvordan det smaker.

Mer detaljer kommer senere i kveld ;)

Ingen kommentarer: