fredag 30. mai 2008

Drøbak :D

Ah, for en deilig dag :D Sove lenge, sløve litt foran tv'en, og så gå en lang tur i solskinnet bort til Tangen. Derfra tok jeg bilen hjem for å dusje og stelle meg, og så dro jeg til Drøbak, til familiesuppe og kos på verandaen hos mamma og pappa. Herlig :D

Men jeg liker fremdeles ikke å gå tur når det er SÅ varmt ute. Steikende solskinn, og resultatet er at jeg er helt våt over hele hodet (ikke bare i panna :P ), og jeg HATER som kjent å være svett. Så når jeg hadde kommet opp til Tangen og skulle være litt sosial med kjæresten og Live (som hadde bursdag i dag :D Grattis :D), ville jeg bare hjem for å dusje. Ukult. Menmen, overlevde det også ;)

I Drøbak i dag var det kjempe bursdagskalas. Feira både mamma og pappa og Cecilie, som alle tre fikk fiiiine gaver. Mamma og pappa fikk 12 Grand Cru-ølglass fra Rosendahl, og Cecilie fikk utebord, 4 stoler, parasoll og litt stæsj til å ha på utebordet. Og puter til stolene. Jeg elsker å gi bort gaver :D Og så fikk jeg hilsa på morfar og Astrid også, og det var koselig! Ser dem litt for sjeldent...

Og deilig kylling og ris med salat med vannmelon. Vannmelon i salaten er et barndomsminne, og det er knallgodt :D Men jeg sto over desserten i dag, frisk fruktsalat med oj-oj. Det er mer kalorier i frisk frukt enn du tror... ;)

Men jeg har syndet... Jeg gikk på vekta i dag morges, av nysgjerrighet... Jeg har så lyst til å passere 20-kilosgrensa denne uka! Og når vekta sa 74,6 i dag morges (veide 75,7 på tirsdag) vet jeg at det kommer jeg til å klare :D Og det vil si at jeg totalt har gått ned 20,4 kilo. Deilig :D Det er jo kjempemasse! Jeg må finne noe som veier 20 kilo en dag, putte det i en ryggsekk og gå en tur, bare får å kjenne hvor mye det faktisk er... Men den virkelige testen kommer på tirsdag, når jeg skal veie meg. Må ikke ta gledene på forskudd, vettu ;)

Og i morgen skal jeg hjelpe en venninne i gang med hennes slanking. Det kjennes feil å kalle det slanking, bare, for det er så mye mer! Det handler om å ta kontroll over livet, kontroll over hva som gjør at det er vanskelig å komme seg ned til den vekten man ønsker. Og når jeg tenker på det så er det egentlig ikke så vanskelig. Kalorier inn og kalorier ut. Men også det å skrive ned tanker og meninger, for å lufte ut de problemer og utfordringer, og den medgang, du har, er det veldig mye hjelp i. Og ikke er DET vanskelig heller :D

Men det ER vanskelig, det krever innsatsvilje og en god dose selvkontroll, og det kan være vanskelig å mønstre hvis verden går deg imot. Men det er det man har venner for :D Lufte tanker og opplevelser, og få støtte og komplimenter tilbake. Og du sitter igjen med en øket styrke og selvtillit, som gjør hele greia verdt det. Tro meg, jeg vet ;)

Ingen kommentarer: