lørdag 3. mai 2008

For en deilig dag!

Ja, jeg kan TRYGT si at livet er herlig om dagen. Solskinn og masse herlige mennesker og gode tilbakemeldinger og helg. Kan det bli bedre??

I dag har jeg vært i to bursdager. Først bursdag for Krister hos Jan og Merete, med solskinn og sommer og taco og ostekake (som jeg hadde planlagt, det må jeg jo nesten si). Masse familie og alle tre Elverumene og kjæresten min. Koselig :D Men i forhold til tacoen: Det som er kult med taco, er at du selv kan bestemme hva du vil putte i den og hvordan du vil spise den. Jeg valgte å spise mest grønnsaker, salsa og litt kjøtt, og bare en lumpe-ting og litt ost. Vanligvis ville jeg har fylt flere skjell (friterte) med masse kjøtt og ost og rømme og litt grønnsaker på toppen.
Salsa-tomat-sausen er forresten super, for den er det ikke fett i, bare grønnsaker. En enkel og lite oppmerksomhetsvekkende måte å spise taco på ;) For det er enkelte situasjoner man ikke VIL snakke om vektnedgang og hele den biten der, og da er den type mat veldig fint ;)

Og forresten: Unnskyldningen med å kjøre bil er en veldig enkel måte å karre seg unna både øl og vin og cognac på ;)

Og etter Jan og Merete var vi hos Jan og Ann-Christin for å feire kjære Anette sin bursdag. Snille, gode menneskene :D Fikk tilbud om både lasagne og kake, som jeg faktisk ikke hadde lyst på... Klart, lasagnen fristet VELDIG utover kvelden (både fordi det er salt i den (som er min store svakhet...) og fordi jeg var sulten...), men jeg holdt meg i skinnet der også. Flinke :D Men som planlagt kosa jeg meg med vin i kveld! Og det var deilig! Nå er det tre uker siden jeg har drukket alkohol, men det smakte faktisk ikke så godt som forventet... Men det er greit, da har jeg opplevd det også, og vet at det ikke er noe jeg går glipp av. Klart, det hadde vært noe annet med øl eller whisky, men det får jeg bekymre meg for en annen gang ;)

Har snakket masse slanking hos Jan og Ann-Christin i kveld. Og det er så deilig at folk legger merke til at jeg har gått ned i vekt! Folk SER at jeg går ned og at jeg jobber for å holde meg selv i form, og det er en oppmuntring uten like! Og det som er litt sært er at flere blir interresert og vil se hva jeg driver med, og jeg deler ut blog-link villig vekk. Det er jo bare moro å få tilbakemelding! Og så lenge jeg får noe konstruktivt tilbake så deler jeg veldig gjerne med meg det jeg har opplevd og vært gjennom!

Til dere som er nye og som leser bloggen min for første gang:
Jeg skal gjøre noe endringer i hvordan bloggen er lagt opp, legge ut litt mer info og kunnskap til høyre på denne siden, slik at det er lettere å se hva jeg driver med for de som vil være med.
Snakk med meg og spør meg hvis det er noe du/dere lurer på! Jeg er positiv og veldig glad i samarbeid! Legger også ut min mailadresse på høyre side av denne siden.

Men nå er det nattinatt, jeg skriver mer fornuftig i morgen ;)

Ingen kommentarer: