mandag 21. april 2008

Noen refleksjoner:

Jeg fikk akkurat Sesong og .no-magasinene av Steen og Strøm. Spennende, tenkte jeg! Kanskje jeg finner noen spennende klær eller tilbehør jeg kan ønske meg til når jeg er ferdig med dette slankeopplegget mitt? Positiv, optimistisk og spent satt jeg meg ned i solskinnet på trappa, for å få litt farge i samme slengen.

Men nå er jeg ferdig med bladene, og i stedet for å være inspirert og entusiastisk, er jeg kvalm og overrasket. Skal ikke modeller vise frem klesplagg fra den mest positive siden, for å skape kjøpe-ønsker hos den som ser reklamen? Det er vel det som er meninga, ja. Men de modellene jeg så i de bladene kan nesten ikke kalles kvinner en gang. Radmagre firkanter med fyrstikk bein og -armer, ingen former på noen måte, og de fleste ser egentlig bare syke ut! Kjenner at jeg blir irritert på det, jeg kjenner ingen som ønsker å se ut som en pre-pubertal unggutt! Hvorfor kan ikke heller Marilyn Monroe være kvinneidealet? Den vakre timeglassformen som fremhever kvinnelighet og sunnhet, i stedet for kokain- og amfetaminindusert undervekt som ikke viser annet enn en overdreven kropps- og slankefokusering.

Nei, jeg er kvalm. Sorry, måtte bare få ut litt galle ;)

Ingen kommentarer: