mandag 15. september 2008

Normaltilstand...

Eller, vel, noe tilnærmet det, i alle fall. Deilig. Spise til faste normale tider, og jobbe nattevakt. Det er noe trygt i det, noe vanlig. Klart, nå er ikke jeg den som higer etter 'vanlig', men akkurat nå var det litt godt å komme tilbake til dit jeg pleier å være. Til normaltilstanden.

Har ikke skjedd så mye i dag, egentlig. Vært på 1/2 jobb-kurs (avbrutt grunnet syke menssmerter), levert fra meg innleid lysutstyr fra Garage, og prøvd å sove et par timer. Noe som ikke funka, men jeg prøvde i alle fall. Og nå sitter jeg på nattevakt. Sånn som jeg pleier. 

Jeg har egentlig MASSE å fortelle om Garage, om lange riggetimer og kule folk og en konsert som gikk FANTASTISK STRÅLENDE, men jeg gjør det enkelt, og slenger inn link i stedet. 


Så kan du/dere velge selv hvor mye dere vil finne ut om det konseptet. Jeg har i alle fall hatt det for det meste strålende moro :D Dog jeg innrømmer at det var VELDIG deilig å legge seg i går kveld... Men jeg var en sånn 'god' sliten. Sånn god utslitt-etter-festival-sliten, og jeg mener å ha hørt at det er en god ting. Det vet jeg ikke, men det var FRYKTELIG godt å legge seg, vet jeg. Og jeg gleder meg allerede til neste år. Ja. 

Og jeg og kjæresten er enig om én ting: Nå som vi har spillt en konsert som gikk SÅ bra, så må vi begynne på en ny skive. Nye låter, nye tekster og ny musikk. Hehe, neida, jeg kommer IKKE til å slite med fritidsproblemer, nei ;)

Så: I morgen skal jeg veie meg, i morgen kommer dommen over min 'utsvevende' livsstil de siste par ukene. Håpløst. Men med dagen i dag markerer jeg et skille, en strek jeg trekker i mitt eget liv. Sommer'n på den ene siden, med øl og festival og god mat og avslapning, og høst på den andre, med strammere livreim og struktur og tøyler, en stund for ro og ettertanke og trening. Ja. Så nå skal jeg jobbe hardt igjen for å nå målene mine. 

Tror kanskje jeg var LITT for tidlig ute med å si at jeg skal veie under 70 kilo til bursdagen min, da tok jeg ikke med diverse greier (inkl. Garage) i beregninga, og da gikk ting skjeis. Men jeg VAR flink til å trene den første uka, og jeg er tilbake på det fra i morgen tidlig av, da skal jeg trene på Energihuset fra klokka 07.45, frisk og rask etter jobb. Kan late som, i alle fall ;) Og så er det svømming på onsdag og Scanetix med Malin på torsdag før jobb, og så skal jeg få putta inn noen gåturer og greier i helga. Si gjerne fra hvis noen vil være med :D Og hvis ingen vil, så har jeg alltids en lydbok å kaste bort tiden med ;)

Hva tror jeg vekta viser i morgen tidlig? 75,noe, tenker jeg. Ja. Og egentlig så er jeg overraskende lite bekymret for det. Det er greit. Jeg har hatt en fin sommer (på tross av mye jobbing), og da kommer det et par kilo krypende, det er sånn som skjer, det er en del av livet. Og så lenge jeg vet at NUH er sommer'n over og jeg er klar for høst, så er det faktisk greit! Vettu, kanskje jeg NÅ kan lage meg en plan som HOLDER for resten av vektnedgangen min? Skal skrive meg en plan jeg kan henge opp hjemme, så jeg vet hva jeg har å jobbe etter. Da skal jeg gjøre det i natt. Eller i morgen, kanskje, når jeg vet hva jeg har å jobbe etter. Ja.

Og på fredag er det middag hos Søstern :D *gleder seg* Begge søstrene og 1.0 kommer, og vi skal skravle og spise middag. Herligherlig :D Men kjæresten min blir ikke med, da. Han skal på fårikål-lag med fåreklubben hos søstera si. Og det som er litt skummelt er at jeg også er invitert dit! Til hans søster! Med alle hans fettere og kusiner! Og foreldre! :-S Og egentlig så burde jeg jo ha dratt dit! Men jeg kan ikke, siden jeg har lovet meg bort til Søstern først. Men jeg må jo kjøre til Søstern uansett, så jeg kan i alle fall stikke innom kjæresten og hilse på alle menneskene! Ja :D Legge igjen et godt førsteinntrykk (håper jeg, da...) *krysser fingrene* :P

Vi får se. 

Og så er det snart bursdagen min :D Og som alle vet, er jeg et bursdags-menneske uten like. Bursdager = gaver og kake og øl og venner og greier, akkurat sånn bursdager skal være, og jeg gleder meg like mye hvert år. Og nå er det 9 dager til jeg blir 25 år! Og jeg vet ikke helt hva jeg skal syntes om det... 25 burde kanskje skremme meg litt? Nei, det gjør ikke det. Tror jeg. Jeg vet ikke. Skal tenke litt på det, og komme med noen refleksjoner når jeg nærmer meg. Ja. 

Må bare finne noen som har lyst til å bake kake til meg ;)

Nei, alt i alt tror jeg dette blir en spennende høst. Ny giv i slankeprosjektet mitt, tanker om en ny skive er rundt hjørnet, og (forhåpentligvis) ny energi til jobbene mine. Spennende :D
Og on that note, må jeg jobbe litt. 

Skrives ;)

Ingen kommentarer: