onsdag 17. september 2008

Live!

I dag har jeg lyst til å dedikere bloginnlegget mitt til Live. Ja, til Live.
Hvorfor, spør du kanskje? Hvorfor dedikere bloginnlegget til Live? Fordi jeg har lyst :D Og fordi Live er en kul dame, som får meg til å tenke på ting. I dag har Live og jeg jobbet klubb sammen, nemmli. Og vi har slarvet og forbannet og ledd og bannet sammen, og Live gjør at klubbjobbinga er ENDA litt morsommere enn jeg trodde til å begynne med. Jeg liker Live.

Men: Hva annet enn å digge Live har jeg gjort i dag, kanskje? Sånn siden denne bloggen liksom skal handle om meg og ikke om Live? Svømte etter jobb. 10 runder i Store Bassenget på Sunnaas. Me like! Jeg sto opp klokka 15.00 og spiste frokost, løp gjennom dusjen, og kjørte til Drøbak. Spise middag og skravle med Cathrine (mellomste søstern) (som holder på å kjøpe leilighet! Spennende! Og så fikk jeg en masse kule bilder som hennes samboer Totto 1.0 tok på Garagefestivalen i helga. Og så hilsa jeg på de to fuglene hennes :D). Og det øyeblikket klokka ble 17.30 hoppet jeg ut i bilen (eller, nesten, da :P) og kjørte til Nesodden. 

For å hente Live og ta med meg henne opp på jobben vår. Der skura jeg kjøkken og kasta masse gammelt ræl, mens Live hjalp gutta med å henge opp sceneteppe. Live og jeg skravla masse, og vi delte en vaffel til kvelds. Nam. Selv om jeg aldri egentlig har forstått vaffelens eneheresker-rolle i Norsk dagligliv. I just don't get it. Men ok, shit happens. 

Live og jeg diskuterte også en ting i dag: Hvor lite flinke vi egentlig er til å gi hverandre komplimenter! Kritikk er veldig enkelt å komme med, men ros er litt mer vanskelig. Vi kom inn på det temaet fordi Live var så snill og komplimeterte meg på hvordan jeg ser ut om dagen, at det syntes at jeg har gått ned i vekt. Og senere på dagen har jeg gitt Live komplimenter på at hun er flink. Det var jobben jeg snakket om i dag, men Live er generelt flink på mange ting, hun. Blant annet å blogge. Hadde hun bare vært litt flinkere til å oppdatere bloggen sin :P

Nei, Live er en morsom dame, og jeg liker å jobbe med henne. Det var et kompliment.

Oooohhh! Jeg har forresten en innrømmelse å komme med: Vi har 'ansatt' vaskehjelp :P Ja, det er dekadent og jævlig latskap og håpløst, men det spiller ingen rolle. Det VAR SÅ DEILIG å komme hjem til rent og pent hus i dag (selv om jeg var hjemme i hele 3,5 minutter mellom klubben og Sunnaas :P)!!! Og jeg har vel egentlig lovet meg selv i alle år at når jeg får råd til det, skal jeg få noen til å komme og vaske hos meg. Er jeg fæl fordi jeg ikke liker å vaske gulv og tørke støv? Og er jeg dekadent fordi jeg er villig til å betale for at noen skal gjøre møkkajobbene mine for meg? Vettu hva? I DON'T CARE!!! Det er alt for godt å komme hjem til rent hus til at jeg skal gidde å bekymre meg for om noen syntes jeg er teit som ikke vasker sjøl. Hardt liv, og jeg nyter det ;)

Nei, jeg er nok pent nødt til å jobbe litt igjen, ja. Fysjom. Skravles ;)

2 kommentarer:

Live Lovelace sa...

Åå, for et koselig innlegg! :D Det ble en bra start på en morgen som egentlig har gått fullstendig skeis. Jeg skulle stått opp kl 07.00, nå er klokken 10.37 og jeg sitter fortsatt i pysjen.

Uansett. Ja, jeg vet jeg er dårlig på å oppdatere bloggen. Men poenget mitt er at bloggen er et sted for frustrasjoner og tidsfordriv, og tidsfordriv har jeg litt for mye av om dagen. You know. ^^

Mill sa...

Ah, kjenner til konseptet... Tror jeg var hjemme hele 3,5 minutter i går :P