onsdag 29. oktober 2008

Argh...

GJETT hva som møtte mine trøtte øyne i dag morges, når jeg tok mitt første skritt ut fra jobb. Snø. 10 cm kritthvit, kald og småkram snø. Og min første tanke? 'Fuck'. Yup. Og hvorfor fuck? Jo, fordi jeg misliker vintern. Bigtime. Og fordi jeg måtte ta BUSSEN hjem fra jobb. Og jeg vet at det ikke egentlig GÅR noen busser forbi meg så tidlig om morran, så hver gang jeg må busse hjem er jeg avhengig at en eller annen ventende bussjåfør (som egentlig ikke har rute før om 30 minutter) forbarmer seg over oss stakkars iskalde og trøtte mennesker som IKKE skal til Oslo, og kjører en tur til Sagstuen eller noe i den retning.

Ruter: Vi eksisterer vi også! Det er ikke alle som pendler!

Argh... 

Jaja. Men hvorfor jeg ikke bare ta bilen? Nei, si det! Må bare få bytta til vinterdekk først, men det mangler jeg noen bolter for å få til, og de ligger hos forhandleren vi kjøpte bilen av, men dit kommer vi oss ikke på dette føret uten vinterdekk. Deilig ironisk, ikke sant? Ja, jeg vet jeg fortalte om det samme i går, men jeg er litt irritert... Mildt sagt...
Men gode Anette! Gode, snille, søte Anette har lovet å komme og hente meg i morgen tidlig, når jeg er ferdig på jobb! Fabelaktig! Så i morgen slipper jeg å bruke nesten en time på vei hjem fra jobb, det tar 6 minutter i stedet. Usannsynlig deilig. 

Brb, må jobbe litt, klokka er 03.00 ;)

Sånn :D Og nå er jeg over halvveis på vakta mi også ;)

Men jeg skulle liksom være flink og gå lang tur i dag, da! Særlig det funka. Jeg hadde 30 minutter fra jeg sto opp til jeg måtte gå til bussen for å rekke jobb. Og nei, det hadde ikke funka å gå til jobb (Klubben), fordi det tar ca 45-50 minutter (pluss litt til på grunn av været). Og selvfølgelig rett fra Klubben til her jeg sitter nå, så hele konseptet med gårtur ble bare borte i dag. Dessverre. Og jeg rekker nok ikke den turen i morgen heller, for da er det Bjøntegaard-reunion klokka 18.00, og rett derfra opp på jobb. Fredag ser litt bedre ut, kanskje jeg klarer å skvise inn noe før vi skal på revy, men jeg er skeptisk... Men da skal jeg i alle fall ikke på jobb, da så kanhende tar jeg en tur etter revyen. Vi får se.

Og jeg er sulten. Trenger energi, men som kjent vender jeg tilbake til konseptet med ikke å spise på jobb. Og når jeg ser på vektresultatene opp gjennom den perioden jeg har holdt på med dette, så er det en riktig avgjørelse. Det er utrolig hva to toast gjør med vekta, assa, når de blir spist på natt! Skummelt. 

Uansett:
Tilbake på jobb. 

Ingen kommentarer: