onsdag 1. oktober 2008

Ting flasker seg :D

Ah, nå ser ting rundt meg litt lysere ut, ja! 

 - Den ene av jobbene har i alle fall ordna seg. Var et lite øyeblikk litt bekymra, men alt er ok, og jeg får det jeg skal ha av lønn og fast stilling. Nemmli. 

 - I morgen skal jeg fylle på klesskapet litt også, dra på et par timers intensivshopping for å bedre innholdet i skapet før høsten. Funker ikke med kule Noa-Noakjoler når det er minusgrader ute ;) 

 - Økonomisk sett er ting også bedre enn forventet. Etter en nærmere titt på det jeg faktisk får i lønn om dagen, kan jeg nesten si at jeg er fornøyd! Klart, alt er relativt, men for meg som har levd litt for lenge som fattig student og måttet snu på diverse kroner og småstein for å ikke bli blakk, er livet VELDIG bra om dagen. Ja.

 - JEG ER FERDIG PÅ SKOLEN! Hehe, bare trengte å minne meg selv på det, fordi det er veldig deilig.

 - Vekta begynner å nærme seg der den skal være igjen. Jeg gikk som sagt opp noen kilo i sommer (lenge leve utepilsen, men den tar LIVET av slanking...), og de er på vei bort igjen. Sakte men sikkert. 

 - Forkjølelsen min er på vei til å gå over :D Så om et par dager er kroppen klar til å trene igjen :D Herligherlig! Lurer på om jeg skal begynne å jogge på Bergerbanen... Kanskje det er litt snillere på knærne enn asfalten rundt der jeg bor? Og kanskje jeg slipper alle de kjipe bakkene jeg er nødt til å løpe opp og ned? *knis* Ja. 

 - Jeg har funnet ut hva jeg skal være på superheltfesten neste lørdag! Jeg fant ingen superhelt som passa meg, så jeg lager min egen. Detaljer kommer senere, jeg skal bruke denne natta på å finne fram til riktig superkvinnekostyme. Jeg tenker kappe. Rød. Lang. Utringning og høye heler. Og midje. Ja. Skal se hva jeg finner på shoppetur i morgen. *gleder seg*

 - Jeg leker med tanken på å ordne meg en reise... En lang en... Sånn type én-gang-i-livet-reise... Noen som vil være med? Tenkte meg også på en shoppingferie nærmere jul, hvis noen føler seg kallet ;)


Så det som står igjen nå, er dette:

 - Få tilbake litt av den energien jeg hadde i sommer, kvitte meg med den tåpelige 'høstdepresjonen' jeg har. Som sikkert ikke er noen 'høstdepresjon', bare en mild form for sesongbasert nedstemthet. 

 - Ordne opp i den andre jobben min. Rette ut noen personal-issues, og gjøre ferdig de prosjektene jeg har startet med, så jeg kan fokusere på jobben min i stedet for personalproblematikk og praktiske irritasjonsmomenter. Ja. 

 - Fortsette med slankinga. Jeg er egentlig så VELDIG nærme det store målet mitt! Hvis jeg fortsetter som jeg har gjort nå, med 0,5 kilo i uka (noe som ikke er noe problem,  så fort jeg kommer i gang med treninga), er jeg faktisk på 65 kilo i uke 2! Det er jo fantastisk! Og denne uka her jobber jeg hele helga, så det blir nok IKKE noe problem å gå ned 0,5 kilo denne uka. Digg.


Livet er egentlig herlig om dagen! Og nå er jeg straks halvveis på denne vakta, så det er ikke så alt for lenge til jeg skal hjem og legge meg heller. Og når jeg drar hjem for å legge meg, skal jeg vekke kjæhæhærsten min i samme slengen, fordi han skal på no møte-greier klokka 09.00. Det er så godt å se kjæresten min om morgenen etter jobb, bare litt trist at han ikke ligger i senga når jeg legger meg for å sove... :(

Jaja. Livet er herlig uansett.

Nei, ut og redde verden! (Eller dele ut litt smertestillende, same same. :P)

Ingen kommentarer: